הורים ותלמידים מספרים
- כך למדתי להאמין
-
הסיפור של רועי
גם רועי דהן מוכיח שכל אחד יכול! מאי 2019??
רועי היה על סף נשירה מבית הספר, עד שהגיע לתוכנית יכולות סטארט לבגרות ולמניעת נשירה.
היום הוא הנדסאי אלקטרוניקה ומחשבים, סיים את שירותו בצה"ל בהצטיינות.
צפו בסרטון על רועי, המהווה דוגמא לתוצאות פעילות צוות יכולות סטארט במקיף ז' בבאר שבע.
הסרטון המלא לצפיה בקישור: https://www.youtube.com/watch?v=uwiS6ngCwuE&feature=youtu.be
-
"זה מאתגר"
דצמבר 2018
בוגר תוכנית חסם
"זה מאתגר, מחשל, מעודד. אני קיבלתי 0 בהתחלה ואז התחלתי לעלות 30 , 50 . אתה רואהאת השינוי, ומרגיש טוב. זה מעודד אותך להצליח, ולא סתם לעבור את הבגרות, להוציאציון טוב." -
"מורה מיוחדת"
דצמבר 2018
בוגר תוכנית חסם
"המורה שלימדה אותי בתכנית הייתה מורה מיוחדת.לא עברה לנושא חדש, אם תלמיד אחד לא הבין את הנושא. הייתה חוזרת שובושוב, ונותנת עוד תרגולים עד שכולם מבינים ושולטים בנושא. היא גם הייתה קרובה אלינוכמו חברה, והייתה לה סבלנות שאין למורים כשהם מלמדים בכיתה." -
"לאט לאט התחלתי להאמין בעצמי"
דצמבר 2012
א.ש, בוגרת תכנית תפנית לבגרות- סטארט
באר שבע
"אני לומדת במקיף כבר 5 שנים. 3 שנים למדתי בכיתת חינוך מיוחד . בסוף השנה אמרה לי המחנכת שאני אעלה בשנה הבאה לכיתה י' סטארט. מצד אחד התרגשתי ומצד שני פחדתי מאוד. לא רציתי לעזוב את הכיתה הקטנה שלמדתי בה וללמוד בכיתה עם ילדים אחרים שאני לא מכירה ואת האמת גם פחדתי מהבגרויות ושילדים יקראו לי בכל מיני שמות אם אני לא אצליח.בהתחלה היה לי קשה מאוד אבל ראיתי שהמורה רוצה לעזור ולאט לאט נפתחתי בפניה. המורה דאגה לי לשעות פרטניות והייתי נשארת כמעט כל יום עד ארבע כי הקצב שלי היה איטי מאוד.
לאט לאט התחלתי להאמין בעצמי וראיתי שאני מצליחה כשאני לא מוותרת ורוצה מאוד להצליח. באתי כל יום וקיבלתי אומץ גם לבקש עזרה, השתתפתי בכל הימים המרוכזים והמרתונים ולמרות שאני צריכה לקבל התאמות, לא קיבלתי אותם בשנה שעברה והצלחתי לעבור את כל הבגרויות (חוץ מלשון א' , אבל ניגשתי שוב פעם השנה ואני מקווה שאני אצליח).
כיף לי בכיתה ויש לי הרבה חברים ומחנכת טובה ומדהימה שכל הזמן עוזרת לי.
השנה יש הרבה בגרויות ואני יודעת שאני אצליח לעבור את כולן ואשיג תעודת בגרות מלאה".
-
"אתה יכול, אתה מסוגל, אתה תצליח"
דצמבר 2012
ש.א. בוגר תכנית תפנית- סטארט,
באר שבע
"הסיפור הוא על ש.א., תלמיד שלא ידע שום דבר מהחיים שלו וכל הזמן חיפש רק לעשות בעיות ולא למד. התחלתי ללמוד בכיתה ז' בכיתה ובה 40 תלמידים . המחנכת ,עם כל הרצון הטוב שלה, לא תמיד הצליחה להשתלט עליי ולדעת איפה אני נמצא רוב הזמן. כל תקופת חטיבת הביניים הייתי בחוץ עם חברים מהשכונה שלמדו איתי, לא למדתי בכלל וכל שליש היו מזמנים את ההורים שלי לשיחה דחופה ורצינית ובה הודיעו להם שאני נשאר כיתה. אני כבר מגיל צעיר ידעתי מה אני צריך לעשות ולהגיד כדי להמשיך עוד שנה בבית הספר, אז או שהבטחתי שאני אשתפר והמורים האמינו לי או שנשארתי שבועיים לאחר סיום הלימודים ולמדתי מקצוע שהייתי חלש בו וכך עברתי מכיתה ז' לכיתה ח' ומשם לכיתה ט'.בסוף כיתה ט' אמרו לי שהתעודה שלי גרועה אבל יש לי יכולות גבוהות ולכן הם נותנים לי עוד הזדמנות אחרונה להצליח. כמובן שחשבתי לעצמי עוד שנה אני אעביר בחוץ וככה אני אגיע עד כיתה י"ב ,אקבל 12 שנות לימוד ואסיים כבר עם הלימודים. כמה שטעיתי.
בחופש הגדול ,הגיעה מחנכת כיתה י'- סטארט לבקר אצלנו בבית. כבר בהתחלה הייתה כימיה טובה והאמנתי לכל מילה שלה וקיבלתי את ההרגשה שאולי סוף סוף יהיה למישהו אכפת ממני.
השנה הראשונה שלי סטארט ,אני לא אשכח כל החיים שלי, זה היה כמו מישהו שנותן לי סטירה חזקה לפנים ומעיר אותי :כל יום ,בכל שעה שרונה אמרה "אתה יכול ,אתה מסוגל ,אתה מצליח" . יום יום, שרונה הייתה אוספת אותי משטח בה"ס, מכניסה אותי לכיתה ,מצמידה לי מתרגלת שמכריחה אותי לעבוד, שרונה הייתה מתקשרת אליי בבוקר, במהלך היום ,בסוף היום ולא הרפתה ממני. בניגוד לציפיות של כולם ושלי מעצמי אני יכול להגיד שאני מאמין שאני אוציא תעודת בגרות מלאה בזכות התכנית ובזכות ה"בולדוזר ", המחנכת שלי שרונה מאיר .
השנה יש לי הרבה בחינות בגרות ( גם השלמות משנה שעברה)אבל בזכות המחנכת ,המתרגלות, השעות הפרטניות, הימים המרוכזים והמרתונים אני מאמין שאני אצליח.
תודה רבה רבה רבה.
-
"התוכנית שינתה לי את החיים"
נובמבר 2011
בוגר תוכנית סטארט
"זו תוכנית ששינתה לי גם את אורח החיים, בתור בן אדם בתור איש כאילו שגם לא מרוצה מהחיים שלו יש לו כוונות יש לו הישגים שהוא רוצה להגיע אליהם בוא נגיד שלפני...
שהגעתי הייתי ילד די בעייתי, לא חושב יותר מידי לימודים, לא חושב יותר מידי על העתיד. חי את הרגע, וזה נתן להיות אחד בלי בגרות. לא שהגעתי למצטיין, אלא הגעתי למצטיין שכבתי.
זה בכלל הפתיע אותי, זה באמת הציל אותי, אפשר להגיד".
-
"את תצליחי"
נובמבר 2011
תלמידה בוגרת תוכנית סטארט
"ובהתחלה לא האמנתי שאני אגיע לבגרות, אבל באמת זה תהליך שלאט לאט אתה רואה איך אתה מתקדם. מכלום במתמטיקה הגעתי לשלוש יחידות, ובכלל לא רציתי לעשות בגרות במתמטיקה.
אני מתעבת מתמטיקה. וכאילו המורה לימדה אותי כול מיני דרכים, ואיך כן לאהוב את זה. ואם הייתה מתכונת שלא הצלחתי, אז תעשי את זה שוב- ובמתכונת הבאה את כן תצליחי.
תשבי, קחי את המתכונת הלא טובה, תראי מה לא יצא לך טוב, תעבדי על זה, ואת כן תצליחי. תיכנסי עכשיו לעוד מתכונת כאילו נלחמים איתך שתעשי עוד מבחנים. ואת תצליחי".
-
"היו לי 13 ציונים שליליים"
ספטמבר 2007
תוםבוגרת תוכנית תפנית – סטארט,מקיף ו',באר שבע"הסיפור שלי התחיל בביתה ז' כשעוד למדתי במקיף אחר בבאר שבע. פשוט לא למדתי, וידעתי יותר לרצות להבריז, מאשר לרצות להשכיל. העדפתי לשבת ב"מחששה" עם חברים ולא לעשות כלום, או שפשוט כשאימא שלי הייתה מורידה אותי בבית ספר בבוקר, הייתי רואה אותה מתרחקת עם הרכב שלה מבית הספר לעבודה שלה וכשהייתה נעלמת באופק הייתי חוזרת הביתה. כך העברתי שלוש שנים באותו בי"ס מקיף. בנוסף, ידעו גם להתנכל אלי, לכן לא כ"כ היה לי את החשק להשקיע בלימודים.בסוף כיתה ט', לאור 13 ציונים נכשלים שהיו לי בתעודת ביה"ס, נאמר לי שאני משובצת למגמת ..........-במגמה זו מסיימים 12 שנות לימוד, ללא בגרות מלאה.כמובן ידעתי שאני לא רוצה לסיים במסלול זה וגם לא רציתי להישאר באותו בי"ס מקיף בכלל. העדפתי להפסיק ללמוד ולהתחיל לעבוד, או לעבור לבי"ס מקיף ו', כי שם היו כל החברים שלי.הלכתי עם אימא שלי למקיף ו', פחדתי כי ידעתי מראש שיש סיכוי שיסרבו לקבל אותי לבית ספר מפני שהיו לי 13 ציונים נכשלים . לאחר מספר ימים התקשרו אלינו הביתה, ואמרו לנו שיש פרויקט חדש - פרויקט תפנית – סטארט הצלחה של ניסים כהן, ושרצוי שנשמע עליו. לאחר מספר ימים הגיעה אלינו הביתה שולה לוק, רכזת התוכנית, והציגה את הפרוייקט והסיכוי שלי אכן לסיים 12 שנות לימוד עם בגרות מלאה.לא כ"כ התלהבתי, הבנתי שצריך ללמוד בצורה אינטנסיבית וגם להשקיע, וזה לא היה כ"כ בראש שלי, אבל הסכמתי. אמרתי לעצמי "העיקר ללמוד". התחלנו ללמוד יום לפני כולם 31.8.04 , גם מזה לא כ"כ התלהבתי ביום זה, הכרנו את המורות (המדהימות) שלנו, שליוו אותנו במשך 3 שנים. מאותו יום כל ציון שלי היה רק מעל 80 . וגם כשקיבלתי 80 התאכזבתי.פרויקט הצלחה דחף אותי לרצות ללמוד, ולרצות להצליח, ודחף עוד תלמידים רבים שאיתי בכיתה, שלרובם רקע דומה לשלי.המסגרת הזו הפכה אותי לאחרת, לא רק בלימודים. יותר רצינית כשצריך, ויותר נותנת מעצמי ואת המיטב. והיום אני יודעת בזכות הפרויקט שאין דבר כזה לא יכול. (יש לא רוצה.) ואני יכולה, וכל אחד יכול.במסגרת הזו במשך שלושת השנים שלמדתי היו לנו מורים מדהימים, חמים ואוהבים. הם עשו הכול כדי שנצליח. כש"נפלנו" הרימו אותנו, לא נתנו לנו ליפול או להישבר.מלבד המורים, היו לנו בכיתה גם מתרגלים, רובם היו סטודנטים, אנשים מדהימים שגם עזרו לנו המון. כשהיינו צריכים תגבורים, המתרגלים שלנו היו שם לעזור יחד עם המורות. המחנכת שלי נורית עזרא שידעה תמיד להיות שם בשבילנו השקיעה את כל כוחותיה ומטרתה היתה שרק נצליח. בנוסף ללימודים בבית הספר, המערכת הרגילה בין 6 שעות ל 8 שעות , היו לנו גם מרתונים בבית יציב. שם שהינו 15 שעות של למידה אינטנסיבית, משעה 8 בבוקר עד השעה 11 בלילה, שלושה ימים לפני כל בגרות שהייתה עומדת בפתח. זה נשמע קשה? כן זה בעצם קשה. אבל זו חוויה מדהימה, לבלות 15 שעות כל יום עם החברים שלך, שביניהם היו המורים והמתרגלים.ועכשיו, אחרי 3 שנים, אני רואה ומרגישה את התוצאות החיוביות. סיימתי ללמוד, 12 שנות לימוד וכמובן שבגרות מלאה. אני גאה בעצמי, ואומרת תודה לפרויקט הצלחה, שנתן לי את ההזדמנות להצליח !! ומקווה שפרויקט זה שתוצאותיו והצלחתו המוכחות יתדפקו על כל דלתות בתי הספר.ולסיוםתודה רבה! ענקית! לכולם!" -
"ללא התכנית היתה בתי הולכת לאיבוד"
אוקטובר 2007
שוש כהן אמא של בוגרת תכנית תפנית לבגרות - סטארט, תיכון טוביהו
באר שבע
"גאון מי שהמציא את התכנית ודאג להביא אותה לבית הספר.
אני מרגישה את השינוי הגדול שחל בבת שלי בשנה שבה היתה בכיתה זו. לפני שהגיעה לכיתה זו, הבת שלי לא האמינה בעצמה בכלל, והיתה חסרת בטחון וחסרת הערכה עצמית. לא היתה לה מוטיבציה ללמוד והרגישה שונה ומיואשת. היום הילדה פורחת. חוזרת הביתה עם חיוך על הפנים ועם ציונים טובים וזה עושה לה טוב.
היום היא רוצה ללמוד ושמחה שהיא מצליחה. היום היא מרגישה כשווה בין שווים. לילדה טוב בבית הספר ובכיתה. היא רכשה בטחון ואמונה בעצמה.
אני מרגישה את השינוי הגדול ושמחה יחד איתה. זו תכנית מעולה לתלמידים שקשה להם או שאבדו את האמונה בעצמם. הצוות החינוכי נותן את כל התנאים כדי שהילדים יצליחו. כל אחד יכול להצליח. עם יד על הלב,אני ממש מאושרת וגם הילדה. השינוי שחל בה הוא עצום. היום הלימודים אצלה במקום הראשון ואני בטוחה, בעזרת השם, שהיא תצליח להוציא תעודת בגרות מלאה בציונים טובים, דבר שללא התכנית קשה מאוד להאמין שהיה מתרחש אי פעם". -
"פתאום הבנתי שזה בכלל לא בשמיים"
אוקטובר 2007
תלמיד תיכון מקיף ו'באר שבע"פתאום הבנתי שזה בכלל לא בשמייםתכנית תפנית – סטארט - הצלחה !אם אעמוד מול צוק ואשאל נכה ללא רגליים כמה זמן ייקח לך לעלות אותו ?מה לדעתכם תהייה התשובה?נראה לך ??????????בימים הראשונים של הפרויקט כך הרגשתי . צוק בין שלוש שנים גבוהה בהרבה ממה שדימיתי לעצמי שאני יכול לעבור. בחינות בגרות ???? למי יש שכל בשביל זה ?אחרי המרתון הלימודי הראשון בחנו אותי על החומר הנלמד ולא האמנתי קיבלתי מאה ( 100 ) אתם קולטים ? פתאום הבנתי שזה בכלל לא בשמיים. עם כלים נכונים גם נכה ללא רגלים יכול לטפס צוק גבוהה בהרבה ממה שנראה לעין שהוא יכול לעבור הכול כמובן אם הוא רוצה! מילת המפתח זה לרצות !!! מי שרוצה מצליח!"בהצלחה מעוז -
"אתם מהטובים שמובילים"
יולי 2007
אמא ובוגר תכנית תפנית לבגרות - סטארט
"בשנה"ל תשס"ה היתה החלטה לפתוח כיתת תפנית הנותנת הזדמנות להוציא זכאות לתעודת בגרות לתלמידים אשר לחלקם יש קשיי למידה, חלקם בשל חוסר רצון ללמוד, ועוד סיבות כהנה וכהנה. אבל בכולם היתה טמונה היכולת להצליח עם קצת עזרה, דחיפה והכוונה נכונה ואכן ניתנה האפשרות ללמידה בכיתות ובקבוצות קטנות, מרתונים של תרגול, שינון והטמעת החומר הנלמד עם מתרגלים שעזרו ותמכו, מורים שהיו מנהיגים והובילו את התלמידים גם בזמנים של משברים והיו לא מעט משברים.במהלך שלושת השנים נוכחנו לראות כהורים איך הילדים משנים תפנית מתבגרים והופכים ליותר רציניים לוקחים אחריות ולא רק בתחום הלימודי.הם קיבלו כלים להתמודד עם כל מיני קשיים ומצבים שונים ולדעת כי לא צריך לוותר בקלות ולמדו שישנם דרכים להתגבר ולהצליח וכך נוצרה מעין משפחתיות וחממה בין התלמידים למורים ולהורים. היינו כולנו שותפים מלאים לכל התהליך שבסופו הניב פירות, וקצר הצלחה של כ- 85% בוגרים שעברו בהצלחה את בחינות הבגרות, דבר שיפתח להם דלתות בעתיד. ובשורה טובה נוספת שנתבשרנו כי התכנית טרם הסתיימה וימשיכו להיות עם הבוגרים בקשר וללוות אותם גם במהלך שרותם הצבאי, ועד המשך לימודיהם במוסדות להשכלה גבוהה.יהי רצון שתכנית זו תמשיך ואף תתפתח ותיתן הזדמנות לתלמידי המחזורים הבאים להנות ממנה.ולכל הצוות אשר נתרמו לייעל את הקבוצה ולתת לנו להרגיש כי אפשר עוד ועוד.מאחלים אנו לכם בהזדמנות זו מעומק הלב תודה! בסיום מוצלח, אווירה חברותית וחיובית שמפארת את החברה והקהילה לנימוסים ואצילות נפש, של עשייה אין סופית ומסירות חברתית. אנו מודים על השותפות הנאמנה והברוכה ברב תחומים ומקווים להמשך, השארתם בנו טעם של עוד. פשוט מחמם את הלב לפגוש אנשים התורמים לחיינו שמוכנים להטמיע מנועים חברתיים של הרחבת אופקים והעשרת הידע בחברה ובקהילה. אתם מהטובים שמובילים ומי ייתן ונמשיך להתברך באנשים מוכשרים כמוכם שתורמים לשיפור איכות חיים בשקט ובצנעה. אנו תקווה שתמשיכו בדרככם המבורכת שליוותה אותנו לאורך תקופה עשירה ומהנה.יישר כח על השותפות הנאמנה מכל הלב. מקווים להמשיך כי אנו עם הפנים למחזור הבא.מוקירים ומעריכיםמשפחת ב."